MENU

Habitantes

Houston Public Library, Texas, USA. 2018
Watercolor and ink on paper 70 by 50 cm. 2016

H-TOWN, Tenemos un problema. – Watercolor and ink on paper
70 by 50 cm. 2016

Cities are cement skeletons. A ghostly cubism of self-doubt. Inhabiting us. We pretend to dwell inside of dope spots like H-Town, Buenos Aires, Santiago, and unnamed places spray-painted on the insides of our skin. Yet, our bodies are filled with cities seeing: an eye, a human shape, phantasmagoric creatures looking for a way out.

Justin Earl Grant, in his new exhibit, Habitantes, takes 30 paintings and forms a nonlinear love letter to seeing. Migrants, kitchen workers, lovers, rappers, painters, janitors: these are the unseen nervous system of a city. Invisible laborers stuck in studios. Formless phantoms. Never seeing the sun. Gotta make your own light.

Ya boy came back in 2016 to Houston after years living as a Latin American in Argentina and Chile. He is, henceforth, reborn. Eyes open. No romanticism for rotting realities. Spaced out in space city with a spatial evolution. Sí, tenemos un problema. Grant shows us that not every equation requires math. Color is his alphabet as he tries to tell us about lives lost in the cracks. Where there is no light. Like a hairy visionary and his paintbrush, locked away, seeing an old city with fresh eyes.

A canvas is an iris.
See?

(Martin De Leon, Houston, 2018)

My Block - Watercolor and ink on paper 70 by 50 cm. 2015

My Block – Watercolor and ink on paper 70 by 50 cm. 2015

Las ciudades son esqueletos de cemento.  Un cubismo fantasmal de dudas.  Nos habitan.   Pretendemos vivir dentro de lugares chidos como H-Town, Buenos Aires, Santiago y lugares sin nombres pintados con aerosol en el interior de nuestra piel.  Sin embargo, nuestros cuerpos están llenos de ciudades que ven: un ojo, una forma humana, criaturas fantasmagóricas que buscan una salida.

Justin Earl Grant, en su nueva exhibición, Habitantes, toma 30 pinturas y forma una carta de amor no lineal a la vista.  Migrantes, trabajadores de la cocina, amantes, raperos, pintores, conserjes: son el oculto sistema nervioso de una ciudad.  Trabajadores invisibles atrapados en talleres.  Fantasmas sin forma.  Nunca viendo el sol.  Hay que hacer una luz propia.

El muchacho regreso en 2016 a Houston después de años viviendo como latinoamericano en Argentina y Chile.  Él es, de ahora en adelante, renacido.  Ojos abiertos.  Sin romanticismo por las realidades podridas.  Ensimismado en la ciudad espacial con una evolución espacial.  Si, tenemos un problema.  Grant nos muestra que no todas las ecuaciones requieren matemática.  El color es su alfabeto mientras él trata de contarnos sobre las vidas perdidas en las grietas.  Donde no hay luz.  Como un visionario peludo y su pincel, encerrado, viendo una ciudad vieja con ojos frescos.

Un lienzo es un iris.
¿Ves?

(Martin De Leon, Houston, 2018)

Sorry, the comment form is closed at this time.